maandag 8 juli 2013

Halve marathon trainingsschema

Op 27 oktober staat de halve marathon van Luzern op mijn programma. Nadat ik mijn doel voor dit jaar  (HM binnen 2 uur) in Leiden al gehaald had zonder een echt goede halve marathon training heb ik met trainer Rob een ambitieuze streeftijd gekozen; 1:50.

Op basis van de progressie die ik op dit moment boek, en de tijden die ik loop in de wedstrijden, zou die tijd mogelijk moeten zijn. Maar zou mogelijk moeten zijn en ook halen is altijd nog een verschil.

Ik heb me voorgenomen om voor Luzern me wel gedegen voor te bereiden. Dat betekent dus veel meer lange duurlopen met daarnaast intervaltrainingen van verschillende intensiteiten. Verder helpt deze training me goed als basis om daarna uit te bouwen naar mijn eerste hele marathon (Rotterdam) als ik "heel" blijf.

Om heel te blijven hou ik voor dit schema 3 trainingen aan. Ik heb nog nooit structureel 4x per week getraind, dus ik ga de kat niet op het spek binden. De belasting van dit trainingsschema is wat kilometers betreft, toch al wel meer dan ik gewend ben.
Op woensdag train ik bij Rob, samen met mijn collega's. Verder op zaterdag de lange duurlopen en op maandag intervallen in D3 of wat snellere duurlopen.

Vandaag start het schema:

Eerst de tempo's:
 
 


En dan de trainingen:


De komende 16 weken ben ik dus voorzien....

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen