vrijdag 4 oktober 2013

Lopen tussen de bedrijven door

Gisteren hebben we de sleutel van ons nieuwe huis gekregen. Dat betekent de komende tijd klussen, klussen, klussen.

En hopelijk tussendoor nog een keertje lopen ook. Zoals ik al eerder schreef, heb ik wat trainingsachterstand opgelopen tijdens de trainingen voor de halve marathon van Luzern waardoor ik vooral kilometers op het beoogde halve marathontempo heb gehad. Ook een paar langere duurlopen heb ik moeten overslaan.
En daar komt nu al dat klussen ook nog bij.  Luzern is al over 3 weken, en eigenlijk zou deze week de laatste trainingsweek worden met vele kilometers.

Ik heb daarom besloten om mijn doel van 1:50 maar te laten voor wat het is en gewoon te gaan genieten in Zwitserland. Ik ga gewoon lekker lopen. Rustig starten en als het heel gemakkelijk gaat gaan we versnellen en zo niet, dan niet.

Maar ja, ook al ga ik niet voor een toptijd, de benen moeten wel soepel blijven en een beetje training kan geen kwaad. Ik heb dus maar eens een looproute uitgetekend tussen ons nieuwe en oude huis. Een route van ruim 10 kilometer, die ik makkelijk kan uitbreiden met een driekwart rondje langs de Kralingse Plas. Dan kom ik op zo'n 14 kilometer uit.

Vandaag na de eerste dag klussen ga ik die route gelijk maar eens testen.

Maar nu eerst, onder de douche en mezelf in de klusoutft hijsen.

1 opmerking: