donderdag 24 oktober 2013

Taper voor Luzern

De laatste week voor de halve marathon van Luzern is ingegaan. Aanstaande zondag is het zover.

De voorbereiding is erg wisselvallig geweest door diverse omstandigheden, maar al met al wordt dit, tot nog toe, de halve marathon waarbij ik de beste voorbereiding heb gehad. En nog steeds verre van ideaal.

Toen ik aan het trainingsschema begon ging ik voor een tijd van 1:50. Echter lijkt me dat iets te veel van het goede, ook al gaat het benodigde tempo me redelijk eenvoudig af.

Ik ga komende zondag weg op een tijd van 1:52:30 tot 1:55. Dat betekent een tempo tussen de 5:20 en 5:27.

Deze week heb ik nog twee loopjes gedaan om de benen los te houden, na een week met vooral klussen en verhuizen. Maandagochtend voor het werk 4 km in "steigerung" van 5:50 naar 4:50/km en vanavond voor het eten nog 5,3 km in gemiddeld 5:17/km.

Beide gingen redelijk eenvoudig, met een redelijke hartslag en een goed gevoel in de benen.

Met de voorbereiding die ik gehad heb, had ik er niet beter voor kunnen staan. 

Maar zoals altijd, the proof is in the pudding...

3 opmerkingen:

  1. Spannend. Mocht je 'over' hebben de laatste km's, kun je altijd nog versnellen. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel alletwee voor de succeswensen... Ik ga mijn best doen.. :)

    BeantwoordenVerwijderen