zondag 9 februari 2014

"Rust" week

Na de Groenhovenloop van afgelopen zondag stond voor deze en volgende week een rustweek op het programma. Een rustweek in mijn marathonschema betekent  eigenlijk: Geen lange duurloop van meer dan 2 uur, maar een kort stukje op marathontempo. De andere trainingen blijven hetzelfde.

Ondanks dat ik na de halve marathon geen spierpijn had, ben ik maandag uit werk naar de sportschool gegaan. Daar ben ik een kwartiertje op de fiets gestapt en ook nog een 10 minuten wat "losgelopen" op de crosstrainer. Voordeel daarvan vind ik dat je wel de loopbeweging maakt, maar zonder de impact op je gewrichten bij de landing.
Na ook nog mijn programmaatje "core stabillity" te hebben afgewerkt trakteerde ik mezelf op de sauna.

Dinsdag ben ik samen met maatje Rik erop uitgetrokken. Hij wilde een intervaltraining doen van 5x 1 km en dat zag ik wel zitten. Meestal is lopen met Rik voor mij zeer ontspannend, maar dinsdag had hij er goed de vaart inzitten. Ik volgde braaf, en de laatste kilometer ging in 5:11. Normaal geen probleem, maar ik voelde nu mijn onderbenen toch wel wat. Zo'n 7,7 km uiteindelijk gelopen.
De opkomst was weer massaal

Woensdag met de loopgroep deden we een fartlektraining op voornamelijk onverharde paden. Aangezien ik mijn benen nog steeds wel voelde werd dit een heel rustige training voor mij en hobbelde ik lekker achteraan mee. Resultaat: 7,3 km.

Donderdag was een totale rustdag. Na het werk ben ik op de bank geploft en alleen nog maar opgestaan om naar bed te gaan. Dat had ik echt nodig. Een goede nachtrust maakte me vrijdag alweer een stuk fitter.
Voor vrijdag stond er 80 minuten op maar die heb ik laten schieten vanwege een etentje....

Groepje 29


En zondag dus de 28 km trainingsloop in Barendrecht. Deze keer ben ik met de groep van 29 min/5km meegegaan, de vorige keren was dat 30 min/5km. Met mijn halve marathontijd en nieuwe streeftijd van 3:50, zou ik dat tempo moeten aankunnen. En dat ging ook prima.
Ff plassen bij de drankpost (achtergrond)




Volgende week heb ik nog een rustweek. Dan echt zonder ""....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten